Potencjał branży meblarskiej

2017-05-18 10:14

Polska jest czwartym na świecie eksporterem mebli – wyprzedzają ją wyłącznie Chiny, Niemcy oraz Włochy. Chociaż z pewnością jest to bardzo optymistyczna wiadomość dla polskiej gospodarki, warto popracować nad świadomością naszych marek. Otóż, mało który klient na świecie zakupujący dany produkt, zdaje sobie sprawę z jego pochodzenia.

Maszyny do cięcia wodą są często wykorzystywane w przemyśle meblarskim w Polsce. Pewnie dlatego meble produkowanie w naszym kraju stają się doceniane – w Polsce liczy się jakość materiału oraz sposób jego wykorzystania. Klienci są coraz bardziej wymagający, natomiast nie oszczędzają na swoich potrzebach. Jeśli meble wyróżniają się stylem, z pewnością zostaną zauważone i docenione przez klientów.

Eksperci zgodnie twierdzą, że choć Polska jest potęgą meblarską, nasze marki mają problem z rozpoznawalnością na świecie. Dlatego, poza wyprodukowaniem solidnego wyrobu, warto zainteresować się także jego reklamą. Do tego celu zatrudnia się specjalistów od marketingu oraz PR-u. Chociaż reklamy telewizyjne są w dalszym ciągu bardzo popularne, warto pamiętać, że angażując się w marketing internetowy, można za znacznie mniejsze pieniądze uzyskać ten sam lub lepszy efekt.

Nic dziwnego, że firmy zagraniczne chcą lokować u nas swoją produkcję. Polska charakteryzuje się świetnym położeniem geograficznym, tanim dostępem do surowców oraz wykwalifikowaną tanią siłą roboczą. Niepokojące jest to, że z naszych atutów coraz więcej czerpią zagraniczni dystrybutorzy.

Tylko 20 proc. polskich producentów tworzy własne marki, a 80 proc. realizuje projekty zlecone przez zachodnie przedsiębiorstwa. To z kolei oznacza, że jesteśmy kojarzeni z narodem, który nie domaga się o swoje, nie przykłada specjalnej wagi do praw autorskich oraz patentów, które pozwalają oderwać się od stereotypu wiecznego wykonawcy usług różnego typu.

Sukces polskich mebli na świecie jest ważny dla polskiej gospodarki. Głównie chodzi o korzystny poziom polskiego PKB, który także stawia nas w pozytywnym świetle światowej produkcji. Zacznijmy doceniać się jako marki z potencjałem i wychodźmy na świat z produktami pod własnymi nazwami. Być może takie działania poszerzą zakres wiedzy na temat naszej gospodarki i pozwolą na swobodne rozwijanie jej potencjału. Będąc kojarzonymi z solidnymi wyrobami o szerokim zakresie zastosowania, zaczniemy być jeszcze bardziej doceniani.

Komentarze

Bądź pierwszy i skomentuj artykuł
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI